Strona główna | RealizacjeMost podwieszony we Wrocławiu

Most podwieszony we Wrocławiu


Autostradowa Obwodnica Wrocławia (AOW) jest ważnym elementem planowanego układu komunikacyjnego aglomeracji, gdyż wraz z budowaną obecnie Drogą Wojewódzką (Bielany-Łany-Długołęka) stanowić będzie zewnętrzną trasę tranzytową dla ruchu samochodowego.

Największym obiektem na odcinku projektowanej AOW jest most usytuowany nad stopniem wodnym Rędzin rzeki Odry. Most zaprojektowano z trzech sekcji:

  • estakady południowej E1 długości 610 m; jest to 11-przęsłowa belka z betonu sprężonego o przekroju skrzynkowym,
  • mostu głównego M2 długości 612 m o konstrukcji podwieszonej do jednego pylonu; most zaprojektowano z betonu sprężonego, pylon wysokości 122 m jest wspólny dla obu konstrukcji pomostu, konstrukcję nośną przęseł podwieszono dwustronnie co 12,0 m;
  • estakady północnej E3 długości 520 m w postaci 9-przęsłowej belki ciągłej z betonu sprężonego.

Ustrój nośny mostu stanowią dwie oddzielne konstrukcje skrzynkowe z betonu sprężonego (każda pod jedną jezdnię autostrady) podwieszone do żelbetowego pylonu typu H, wspólnego dla obu konstrukcji nośnych. Wysokość pylonu wynosi 122,00 m.

Pod względem długości przęsła podwieszonego do jednego pylonu, budowany obecnie we Wrocławiu most, został sklasyfi kowany na osiemnastym miejscu na świecie, czternastym w Europie i pierwszym w Polsce. Zawężając tę kategorię do mostów w pełni betonowych, nowy most we Wrocławiu będzie czwartą konstrukcją tego typu na świecie i drugą w Europie. W Polsce będzie to największy most betonowy i drugi pod względem długości przęsła most podwieszony. Ponadto, pylon mostubędzie najwyższą konstrukcją tego typu w Polsce.

Fundament pylonu stanowi stopa żelbetowa o wymiarach w planie 67,4×28,0 m i zmiennej grubości od 2,5 do 6,5 m, w której zamocowano 160 pali żelbetowych o długości 18,0 m i średnicy 1,50 m. Założono wykonanie pali technologią wiertniczą w wyciąganych rurach stalowych. Po związaniu betonu klasy B25 przewidziano iniekcję cementową podstawy pali w celu ograniczenia ich osiadań.

Przenoszenie obciążeń przez fundament odbywa się zarówno przez pale jak i grunt pod płytą stopy fundamentowej. Projektowane maksymalne obciążenie na jeden pal wynosi Q r=7370 kN, natomiast projektowana nośność pala została oszacowana na 7500 kN.

Stopę wieńczącą pale zaprojektowano jako płytę żelbetową z betonu klasy C30/37 (B35). Zastosowano cement CIII/A32,5N-LH/HSR/NA o niskim cieple hydratacji. Płyta ma zmienną grubość od 2,5 m przy krawędziach zewnętrznych do 6,5 m w strefi e mocowania w niej nóg pylonu.

Pylon zaprojektowano jako żelbetowy z betonu C50/60 (B60). Obecnie trwa budowa AOW i mostu. Wznoszony obiekt będzie punktem charakterystycznym tego odcinka autostrady.


Źródło: Budownictwo Monolityczne 1/2010

CZYTAJ WIĘCEJ

Nowy most łukowy w Makowie Podhalańskim
Rekordowa liczba wybudowanych mostów w Małopolsce
Przebudowa Mostu Grota - znamy oferentów
Wyłoniono wykonawcę remontu mostu Grota-Roweckiego
Podpisano umowę z wykonawcą nowego mostu w Białym Dunajcu
W Krakowie powstanie nowy most na Wiśle



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Deskowanie krzywoliniowe R 275 firmy Noe na moście koło Chemnitz

Koło Chemnitz-Adelsberg znajduje się most nad nową drogą krajową B 174. Niezwykły kształt ścian przyczółków wiązał się koniecznością stosowania szalunku okrągłego, poza tym konstrukcja odznacza się szczególnym ukształtowaniem powierzchni. Do nadania struktury powierzchni z betonu architektonicznego używane były odsadzone, gładkie poszycia szalunkowe z trójkątnymi listwami. Czytaj więcej
OSTATNIO DODANE PRZETARGI
Zamawiający Przedmiot zamówienia
Zespół Żłobków m.st. Warszawy więcej

Gdański Uniwersytet Medyczny Dostawa sprzętu laboratoryjnego ujętego w 5 pakietach dla potrzeb Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w ramach realizowanej inwestycji pn.: Modernizacja zaplecza badawczego Centralnego Biobanku

Zespół Żłobków m.st. Warszawy Wykonanie, dostawa i montaż wyposażenia meblowego w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy - II procedura

Zakład Remontów i Konserwacji Dróg Dostawa płyt granitowych

Uniwersytet Wrocławski Wydział Nauk Biologicznych więcej