Systemy ULMA na budowie nowych obiektów inżynieryjnych w ciągu trasy S3

Ocena: 5
16008

 

Ustroje nośne wiaduktów drogowych WS-40 i WS-47 realizowane są w technologii nasuwania podłużnego z wykorzystaniem stanowiska wytwórczego. Konstrukcja nośna stalowa stanowiska nasuwania jest wykonana z poprzecznych profili stalowych DIPE600, na których położono belki podłużne HEB320. Podnoszenie i opuszczanie konstrukcji stalowej do zadanej wysokości zapewnia układ hydrauliczny. Na każdą belkę ślizgową przypada po 8 szt. siłowników połączonych za pomocą przewodów wężowych do pompy hydraulicznej. 

 

 

            Deskowanie ustroju skrzynkowego zaprojektowane zostało w systemie MK oraz DSD w trzech etapach: deskowanie zewnętrzne, deskowanie wewnętrzne (ściany) oraz deskowanie płyty jezdnej. Deskowanie zewnętrzne jest zamocowane do belki ślizgowej przy użyciu stóp rozformowujących, które wraz ze ślizgami rozformowującymi pozwalają na odspojenie formy od ścian i płyty dennej ustroju nośnego. Odspojenie szalunku następuje poprzez opuszczanie rusztu stalowego na siłownikach hydraulicznych. Deskowanie wewnętrzne ścian realizowane jest na pomocą sprefabrykowanych blatów dźwigarkowych, które są łączone ściągami z pionowymi ryglami deskowania zewnętrznego. Oprócz dwóch wiaduktów drogowych wykonywanych w technologii nasuwania podłużnego, w ramach tej inwestycji ULMA dostarcza swoje rozwiązania także do realizacji obiektów WS-41, WS-45 oraz WS-57A.

            Doświadczenie ULMA w realizacji obiektów inżynieryjnych w technologii nasuwania podłużnego sięga 2009 roku. W tym czasie firma dostarczyła technologię oraz sprzęt dla 29 obiektów, z czego 4 obiekty są obecnie w trakcie realizacji a 3 na etapie planowania.

 

Źródło: ULMA Construccion Polska S.A.

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: