Skruszony beton posłuży jako podbudowa modernizowanej autostrady A6

Ocena: 0
3369

Klawiszujące płyty betonowe zastąpi równa nawierzchnia bitumiczna

Inwestycja obejmuję przebudowę ostatniego odcinka szlakowego autostrady A6 posiadającego jeszcze wykonaną ponad 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt ("zielony most"), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Brzozowo - Rzęśnica drogi S3).

Obie jezdnie czynne na wakacje

Inwestycja będzie realizowana w formule buduj, w związku z tym wykonawca będzie mógł bezpośrednio po podpisaniu umowy przystąpić do robót budowlanych. Ten odcinek autostrady A6 to fragment głównej trasy dojazdowej na zachodnie wybrzeże Bałtyku, na której natężenie ruchu podczas wakacji znacznie wzrasta. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę). Poza okresem wakacyjnym jedna z jezdni autostrady będzie zamknięta (wykonawca będzie ją przebudowywał), a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią. Taki rozwiązanie powinno ograniczyć powstawanie zatorów drogowych związanych z prowadzoną przebudową.

Źródło i zdjęcie: GDDKiA
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: