Fot. Palisander
Na ponad 30 kilometrowym odcinku Toruń – Stryków, od węzła Kowal do węzła Sójki, kończona jest już budowa niemal trzydziestu obiektów inżynieryjnych, przy realizacji których zastosowano systemy szalunkowe Palisander.
Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: SRB Civil Engineering, John Sisk&Son, Roadbridge, BUDBAUM.
![](/imgs_upload/photo/BM_4_2011/palisander/2.jpg)
Fot. Palisander
Estakady, mosty oraz wiadukty na omawianym odcinku wykonano przy zastosowaniu systemów ściennych MAMMUT I LOGO, a także systemów podparć ustrojów nośnych MEP oraz ID-15. Inżynieryjny system PAL-BS sprawdził się bardzo dobrze przy szalowaniu wsporników, kap i innych skomplikowanych technicznie elementów ustrojów nośnych.
![](/imgs_upload/photo/BM_4_2011/palisander/3.jpg)
Fot. Palisander
Doskonale zdał egzamin także nowy na polskim rynku, wyjątkowo wytrzymały system podparć Rapidshor, który przenosi ponad dwukrotnie większy nacisk dopuszczalny na jedną podporę w stosunku do innych porównywalnych systemów, dostępnych na polskim rynku. Przy budowie bramek przejazdowych zastosowano słupy wielogałęziowe i wysokowytrzymałe (o nośności powyżej 250 kN), a także elementy nośne systemu inżynieryjnego PAL-MAX, które są nowością w ofercie Palisander.
Źródło: Budownictwo monolityczne, nr 4 (7) 2011