Świat Betonu 6/2014
Drodzy Czytelnicy,

w listopadzie br. została zakończona praca naukowo-badawcza pt. „Perspektywy i kierunki rozwoju konstrukcji oraz nowych rozwiązań materiałowo-technologicznych nawierzchni drogowych w aspekcie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju” (więcej na stronie GDDKiA). Celem pracy była analiza kierunków rozwoju nowych materiałów, technologii i konstrukcji nawierzchni stosowanych w budownictwie drogowym. Wnioski z przedstawionego raportu końcowego pracy są niezwykle istotne i dotyczą całej branży drogowej w naszym kraju. Przewidują one kierunki, w których w najbliższych latach oraz w perspektywie 30 lat będzie podążało polskie drogownictwo. W raporcie czytamy, że nawierzchnie sztywne (z betonu cementowego) będą stosowane do budowy dróg wyższych kategorii ruchu oraz wyższych klas technicznych (stosowanie technologii betonu cementowego, głównie do budowy dróg autostradowych i ekspresowych).
Zalecenia w zakresie materiałów, nowych technologii i konstrukcji obejmują również aspekty dotyczące utrzymania i eksploatacji dróg, badań i rozwoju drogownictwa oraz edukacji.
Wszystko wskazuje więc na to, że rola betonu w polskiej infrastrukturze drogowej będzie rosła.

W Nowym 2015 Roku życzę Państwu spełnienia wszystkich marzeń!

Redaktor naczelny
Beata Gozdur