Samochodowe pompy do betonu

Ocena: 0
7387

Fot. Liebherr

Tak zwane podparcie wąskie firmy Liebherr jest z przodu zbudowane w sposób teleskopowy i bocznie wychylane. Teleskop przedniego podparcia znika częściowo w wyżłobieniu tylnej podpory. Tylna, długa, wychylana stopa osadzana jest w podporze XXT w tym samym punkcie łożyskowania bloku masztu co punkt łożyskowania przedniej stopy podpierającej. Taki wariant podparcia jest bardzo stabilny i nie ulega skręceniu. Siły powstające na skutek rozłożenia masztu przenoszone są bezpośrednio na te podpory. Wysoka stabilność oraz równomiernie rozdzielone elementy rurowe po lewej i prawej stronie masztu pozwalają na spokojną pracę. Nie ma konieczności stosowania elektrycznego systemu zapobiegającego niekorzystnym drganiom masztu. Dzięki elastyczności przedniej stopy podpierającej maszyna może dostosować się do warunków przestrzennych panujących w miejscu budowy, bez konieczności kompromisów w zakresie obszaru roboczego.

Klasa 30 m: samochodowa pompa do betonu THP 160H/36 R4 XXH
W klasie 30 m firma Liebherr prezentuje samochodową pompę do betonu THP 160H/36 R4 XXH. Jej zoptymalizowany, czteroczęściowy, składany maszt 36 m został zoptymalizowany także pod względem kinematycznym, dzięki czemu ostatni „ruchomy” element masztu osiąga zakres kątowy wynoszący 270 stopni. Wąska podpora XXH od momentu wprowadzenia na rynek sprawdziła się w praktyce jako rozwiązanie do „wszelkich zadań” przewidzianych dla floty samochodowych pomp do betonu.

Fot. Liebherr

Tak zwany układ kontroli stabilności XXA dozoruje dozwolony obszar roboczy i w razie przekroczenia obszaru bezpieczeństwa automatycznie wyłącza funkcje masztu. Jednostka pomp THP 160 H osiąga wydajność maksymalną 160 m3/h lub maksymalne ciśnienie betonu 80 bar. Dzielony lej dzięki swojemu kształtowi oferuje optymalne warunki zasysania - resztki betonu nie mają żadnych szans na osadzanie się.

Świat Betonu 5-6/2015

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: