Rozwiązania na S8

Ocena: 0
3236
W ramach zintegrowanej oferty dla budownictwa infrastrukturalnego Lafarge dostarcza materiały oraz kompleksowe rozwiązania do budowy odcinka nr 8 betonowej drogi ekspresowej S8. Do tej inwestycji firma wykorzystała węzły mobilne produkujące mieszankę betonową.

Mobilna wytwórnia betonu Lafarge w Pawlikowicach
Fot. Lafarge

Lafarge rozpoczął dostawę materiałów i rozwiązań do budowy jednego z ośmiu odcinków nowopowstającej drogi ekspresowej S8 prowadzącej z Wrocławia do Białegostoku. Inwestycja obejmuje odcinek o długości 19,4 kmi jest położona na terenie powiatu pabianickiego oraz łódzkiego. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex, zaś inwestorem – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowany obecnie fragment drogi będzie odpowiadać najnowszym wymogom oraz normom związanym z budową tras ekspresowych. Dzięki temu, z drogi będą mogły korzystać nawet najcięższe pojazdy, a jej nawierzchnia wytrzyma nacisk aż 11,5 tony  na oś pojazdu. Inwestycja zostanie ukończona w grudniu 2013 roku.

W ramach swojej zintegrowanej oferty dla budownictwa infrastrukturalnego, Lafarge dostarcza do budowy odcinka nr 8 materiały: cement, kruszywa i mieszanki betonowe , a także kompleksowe rozwiązania technologiczne i logistyczne, począwszy od projektowania mieszanek betonowych, poprzez badania i testy jakości podczas całego procesu budowy, aż do realizacji łańcucha dostaw. Materiały Lafarge są stosowane zarówno do budowy nawierzchni betonowej odcinka nr 8, jak i do wykonania obiektów inżynieryjnych, w tym mostowych.

Oprócz cementu CEM I 42,5 N–HSR/NA (ok. 50 tys. ton) i kruszyw Lafarge użytych do wyprodukowania mieszanek betonowych na obiekty mostowe oraz nawierzchnie betonową, do stabilizacji gruntu i podbudowy, zostanie wykorzystany cement CEM II/B-V 32,5,R (ok. 25 tys. ton). Do wykonania warstw podbudowy tego odcinka drogi zastosowane zostaną kruszywa z Lafarge.

Na potrzeby tej inwestycji Lafarge wykorzystuje mobilne wytwórnie betonu. Pierwszy węzeł betoniarski o wydajności ok. 100 m3/h, znajdujący się w Pawlikowicach w województwie łódzkim, rozpoczął produkcję w kwietniu bieżącego roku. Węzeł realizuje dostawy  mieszanek betonowych przeznaczonych na pale, mosty, wiadukty, kładki i pozostałe obiekty inżynieryjne. Kolejne dwa węzły powstaną we wrześniu 2012 roku i będą produkować mieszanki betonowe przeznaczone na nawierzchnię drogową. Łącznie 3 węzły mobilne wyprodukują w 2012 i 2013 roku 180 tys. m3 betonu mostowego i nawierzchniowego, a także innych betonów konstrukcyjnych. Głównymi zaletami węzłów mobilnych są: bezpośrednia lokalizacja na miejscu budowy, szybki montaż i demontaż konstrukcji oraz znaczne skrócenie realizacji inwestycji poprzez możliwość stałej dostawy betonu.

Rozbudowa i modernizacja infrastruktury to podstawowe czynniki wzrostu gospodarczego Polski. Dlatego Lafarge kładzie szczególny nacisk na wspieranie rozwoju infrastruktury zapewniając kompleksową obsługę inwestycji budownictwa infrastrukturalnego. W ramach naszej zintegrowanej oferty staramy się znaleźć najlepsze rozwiązania spełniające oczekiwania klientów – mówi Jerzy Werbiński, dyrektor ds. Projektów Infrastrukturalnych w Lafarge.

Droga ekspresowa S8 będzie jednym z głównych węzłów komunikacyjnych w Polsce, łączących aglomeracje: wrocławską, łódzką, warszawską oraz białostocką. Trasa na odcinku Wrocław – Ostrów Mazowiecka stanowi polską część trasy E67, natomiast odcinek Warszawa – Ostrów Mazowiecka – polski odcinek trasy Via Baltica.

Źródło: Budownictwo monolityczne, nr 3 (10) 2012
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: